Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

Betaling

DANLUBE A/S modtager betaling med Dankort / VISA-Dankort, mastercard samt Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. DANLUBE A/S krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Levering

DANLUBE A/S sørger for levering med GLS pakkeshop (Privat) eller GLS erhverv (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. DANLUBE A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender DANLUBE A/S naturligvis en ny leverance uden beregning.

Dette gælder dog ikke ved DepositService (forsendelsen må stille ved dør eller ligende (uden kvittering). Her erstatter vi ikke forsendelser der er leveret på adressen, dette er modtageres eget ansvar. Er forsendelsen derimod bortkommet under transporten (ikke leveret) vil en ny leverence blive sendt.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. DANLUBE A/S tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette. 

GLS - Uafhentet forsendelser der kommer retur fra pakkeshop uden forudgående aftale vil blive pålagt et retunerings gebyr til dækning af returfragt og håndtering.

Danske Fragtmænd - Ved forgæves leveringer med Danske Fragtmænd vil kunden blive pålage et genudkørsel gebyr. Går forsendelsen retur til vores lager pålægges retunerings gebyr.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet fra webshop. kontakt os i stedet på mail info@danlube.dk 

Fragt Priser.

GLS Pakkeshop: op til 20 Kg.   (Privat kunder)

GLS Erhverv: op til 20 Kg.  og 20 - 30 Kg.  (Kun for erhvervs kunder)

Danske Fragtmænd: 1 - 29 Kg  - 100 Kg.  Sendes på 1/4 palle.
101-300 kg  sendes på 1/2 palle.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.)
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal selv sørge for returforsendelsen, Danlube A/S kan sende en returlabel. Der vil i så fald blive pålagt et returnerings gebyr på returfrageten.
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Uafhentet forsendelser der kommer retur fra GLS pakkeshop uden forudgående aftale vil blive pålagt et retunerings gebyr i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, nr. 12.”

Forsendelser med fragtmænd som kommer retur uden forudgående aftale vil blive pålagt et retunerings gebyr på returfrageten.

 



Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)

 

 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
DANLUBE A/S

Tune Parkvej 5

4030 Tune
 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:
DANLUBE A/S

Tune Parkvej 5

4030 Tune
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


 

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på danlube.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos DANLUBE A/S. 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket. 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk.

"Retten til at blive glemt".

Systemet sletter inaktive brugere efter 2 år
Systemet anonymisere ordre efter 3 år

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes! 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos DANLUBE A/S, således at man løbende modtager nyheder og anden information. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til DANLUBE A/S. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: url for de nævn der er relevante for de varer eller ydelser, du sælger i din webshop.)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 01-12-2023